top of page

Vores traditioner

Vores traditioner er med til at skabe en stærk fællesskabsfølelse og forbinder os med skolens historiske rødder. De bidrager til at forme vores identitet og værdier, samtidig med at de giver eleverne en følelse af kontinuitet og stabilitet.

Sct.Josephs_2024_Websize19.jpg

Morgensang

Hver morgen har vi på skolen morgensang og bøn. 

Der kan her gives vigtige informationer eller sjove indslag, og sluttes af med en salme eller sang. Dette giver en dejlig følelse af fællesskab hos eleverne og personalet.  

Gudstjeneste

Om onsdagen går vi i kirke. Nogle gange er det de mindste, andre gange mellemtrinnet eller overbygningen. Ved særlige lejligheder går hele skolen i kirke. Her holder vi Gudstjenester, og denne tradition giver os budskabet om, at vi ikke er alene.

SMIN

Sidste Mandag I November holder vi fest for vores gamle elever. Det er altid dejlig igen at mødes og mærke at vi aldrig glemmer hinanden. Gamle elever kan melde sig ind i SMIN's Facebook-gruppe. ​

Bazar

Hvert andet år afholder vi en Bazar på skolen til fordel for de nødlidende. Dette arrangement afspejler vores målsætning om at hjælpe andre. Hver klasse har sin egen bod, hvor der kan købes spændende ting og deltage i sjove aktiviteter. Alle indtægter går til en god sags tjeneste. Dagen byder på en masse liv og aktivitet, og der bliver ikke sparet på kræfterne hverken fra eleverne, forældrene eller personalet. Det er altid en livsbekræftende og begivenhedsrig dag, hvor fællesskabet virkelig kommer i fokus. 

Juletid

I Juletiden fyldes skolen med glæde og lys. Hver søndag i advent tænder vi lys i salen til morgensang, hvilket skaber en varm og hyggelig stemning. Eleverne ser frem til det traditionsrige Luciaoptog, hvor de synger og bærer lys, mens de spreder julehygge på hele skolen. Afslutningen på året fejres med en festlig juleafslutning, hvor 0. klasserne opfører et smukt krybbespil, der bringer julens budskab til live for alle. Det er en tid, hvor vi samles i fællesskab og fejrer julens ånd sammen.  

bottom of page